Sterke digitale focus

In 2017 versterkte de VRT haar online-aanbod. De content van de verschillende VRT-merken is op alle relevante platformen beschikbaar. 

Online platformen

 De publieke omroep heeft in 2017 verder ingezet op het online-aanbod, zonder daarbij te korten op het lineaire aanbod. 

“We willen de mediagebruikers bereiken waar ze zijn. Dat doen we hoe langer hoe meer op digitale platformen, zonder in te boeten op het lineaire aanbod.” – Luc Van den Brande, voorzitter Raad van Bestuur VRT

In januari 2017 lanceerde de VRT het online-videoplatform VRT NU. Op dat platform kan de onlinekijker gratis het aanbod opvragen van de VRT-televisiemerken. VRT NU speelt in op de actualiteit en zet daarom op het juiste moment de juiste video’s online op haar platform.

Op 31 mei 2018 hadden 1.155.303 personen zich geregistreerd als VRT NU-gebruiker. 

Digitale VRT-content

Verder heeft de VRT nog meer digitale content en video’s via apps en sociale media aangeboden. 

  • De VRT-websites hadden gemiddeld 1.070.174 unieke bezoekers. 64.4% van hen bezochten de sites via een mobiel toestel. 
  • De VRT-radionetten zijn bovendien via diverse online radiospelers en apps beschikbaar. 
  • Eind 2017 waren de VRT-radio-apps 728.387 keer gedownload. 
  • Er waren dagelijks 1.379.678 videostarts op de VRT-speler en de Facebook- en YouTube-kanalen van VRT samen.

 

Gerelateerd