woensdag 12 december 2018
12 december 2018

Cim-meting bevestigt de populariteit van radio

Nieuwe Cim-meting bevestigt opnieuw de populariteit van radio

Woensdag 12 december 2018 — Met dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars laten de VRT-radionetten opnieuw een hoog bereik opmeten bij de nieuwste radiostudie van het Centrum voor de Media (CIM). De cijfers gaan over de periode juli-oktober 2018 en onderstrepen de populariteit van het medium radio op een uniek hoog niveau in Vlaanderen. Al de VRT-radionetten laten een stabiel en sterk marktaandeel optekenen.

Radiomanager Els Van de Sijpe: "In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten de VRT-radiomerken mooie resultaten neer en blijven dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars afstemmen op ons aanbod. Radio 2 blijft met een marktaandeel van ruim 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars afgetekend marktleider en bereikt ook alle leeftijdsgroepen, Radio 1 en Klara zijn stabiel. MNM bereikt dagelijks een kwart van de jongeren van 12 tot 24 jaar. Studio Brussel stijgt door naar 10,6% marktaandeel en is bovendien met voorsprong de best beluisterde radio op het werk."

CIM-CIJFERS: 30.06.2018-06.11.2018

Marktaandeel (12+)*

 * het percentage beluisterde kwartieren van een net ten opzichte van het totaal aantal beluisterde kwartieren radio. 

Gemiddeld dagbereik (x 1000)**

** het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag in absolute aantallen

Gemiddeld dagbereik (%)***

*** Het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag ten opzichte van het totaal aantal Vlamingen

Gemiddelde dagelijkse luisterduur ****

**** het aantal minuten dat de luisteraar van een net op een gemiddelde dag naar dat net luistert 

Dit kan u misschien ook interesseren?