CIM: Radio 2 verstevigt positie

CIM-meting: VRT-Radio blijft sterk. Radio 2 verstevigt positie als grootste familiezender van Vlaanderen, ook Radio 1 stijgt.

Radio 1 studio Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928

De VRT-radionetten laten volgens de nieuwste CIM-meting een gezamenlijk stabiel marktaandeel van 62,9 procent optekenen. Vergelijken met vorige golven is moeilijk, omdat het andere meetperiodes zijn.

  • Radio 1 en Radio 2 leggen sterke resultaten voor.
  • Studio Brussel blijft de sterkste zender op de doelgroep tussen 18 en 44 jaar in het radiolandschap  
  • MNM bevestigt als marktleider bij Vlaamse jongeren tussen 12 en 24 jaar.

Met een dagelijks bereik van 1.387.000 Vlamingen bewijst Radio 2 dat het een radiozender is die werkelijk alle generaties overstijgt en verbindt. 

Els Van de Sijpe, manager radio

Els Van de Sijpe, manager radio: “Met een dagelijks bereik van 1.387.000 Vlamingen bewijst Radio 2 dat het een radiozender is die werkelijk alle generaties overstijgt en verbindt. Vlamingen van alle leeftijden luisteren graag naar Radio 2, samen zijn we echt wel de grootste familie van Vlaanderen. Ook Radio 1 heeft tijdens de voorbije golf, met heel wat nieuws, z’n rol als actualiteitszender gespeeld en biedt zijn luisteraars een boeiende mix aan van actualiteit, inspirerende verhalen en muzikale ontdekking. Samen met MNM, Studio Brussel en Klara vormen deze radionetten een heel rijke en diverse radioportefeuille waarbinnen elk merk het verschil maakt door op een heel eigen manier z’n publieke opdracht in te vullen.”

Marktaandeel (12+)

 * het percentage beluisterde kwartieren van een net ten opzichte van het totaal aantal beluisterde kwartieren radio. 

Gemiddeld dagbereik - absolute cijfers

** het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag in absolute aantallen

Gemiddeld dagbereik - percentages

*** Het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag ten opzichte van het totaal aantal Vlamingen

Luisterduur

**** het aantal minuten dat de luisteraar van een net op een gemiddelde dag naar dat net luistert 

vrijdag 12 april 2019
12 april 2019

Diversiteit

Opnames 3e seizoen Down the road gestart

Meer vrouw op straat: eerste resultaten

Hoe maakt 'Thuis' maatschappelijke thema's bespreekbaar?

Taboe wint New York Festival