Trendrapport 2019

Wegwijzers voor de publieke omroep van de toekomst

Trendrapport

De VRT trends in media en samenleving zijn het resultaat van workshops met medewerkers van de VRT, enkele externe media-experten en academici van de UGent en de VUB (zie onderaan). Er werd hierbij verder gebouwd op heel wat mediaonderzoek en internationale analyses. VRT distilleerde 15 toonaangevende trends waarmee ze in de toekomst rekening wil houden.

Ze zullen fungeren als richtingaanwijzers om op korte termijn de juiste keuzes voor Vlaanderen op de lange termijn te kunnen maken. De trends spelen een sleutelrol in de visievorming rond een nieuwe beheersovereenkomst. Zo kan de publieke omroep zijn verbindende rol in Vlaanderen ten volle waarmaken, en kan het maatschappelijk rendement maximaal zijn.

Dossier: Bedrijfsinformatie
dinsdag 25 juni 2019
25 juni 2019

Meer over Bedrijfsinformatie

Dit was Canvas in het voorjaar 2019

Hoe kan je de VRT in het buitenland volgen?

Radiostations van VRT, DPG Media en Mediahuis in één radioplayer

Vakantiekalender VRT: juli 2019

Vakantiekalender VRT: augustus 2019

Waarom doet de VRT aan (media)onderzoek?

Mooie groeicijfers voor MNM en Radio 1

Sterk najaar voor VRT-radio’s