Eén T-shirt per dag helpt je door de crisis

In Florida heeft een 26-jarige man een originele manier gevonden om de crisis door te komen. Elke dag verkoopt hij reclame op zijn T-shirt. Hij is dan wel een wandelend reclamebord geworden, hij verdient meer dan de gemiddelde Amerikaan. Al moet hij wel goed bijhouden in wiens huid hij elke dag kruipt...

Jason Sadler, een hippe "marketing professional" uit Florida, kreeg vorig jaar een origineel idee. Zoals Jean-Marie Pfaff bij ons zijn kraagjes liet sponsoren, zag hij het iets groter.

Elke dag zou hij zijn T-shirt laten sponsoren door een firma. Daarna zou hij de reclamestunt via sociale media extra promoten.

Sadler werd op die manier een wandelend reclamebord, maar daar ligt hij niet wakker van, integendeel. Hij verdient er uitstekend zijn brood mee.

1 dollar op 1 januari, 365 op oudejaar

Voor sponsoring op 1 januari vraagt hij 1 dollar. Elke dag wordt dat een dollar meer, tot 365 dollar voor 31 december. "Dat klinkt misschien weinig, maar als je het hele jaar kan verkopen, kom je aan 66.795 dollar", legt Jason uit. Dit jaar is hij erin geslaagd om elke dag te verkopen. Bovendien verdient hij ook nog 1.500 dollar aan maandcontracten. Dat brengt nog eens 18.000 dollar in het laatje.

"Ik loop rond, draag het T-shirt de hele dag, neem foto's. Daarna zet ik het materiaal op Twitter, verander ik mijn facebookprofiel en maak ik een video voor YouTube."

In 2009 zal Sadler ongeveer 83.000 dollar verdiend hebben. Het gemiddelde loon in de VS bedraagt 615 dollar per week, of 32.000 per jaar. Sadler doet het dus niet slecht. Hij is intussen al volop de kalender voor 2010 aan het invullen.

lees ook