Gaslek door brand in supermarkt Brecht

Aan de Schotensesteenweg in Brecht heeft een brand gewoed in een supermarkt. Door de brand was er ook een gaslek.

Het vuur brak uit in een elektriciteitskast in de supermarkt op het gelijksvloers. Zes mensen die woonden in appartementen boven de supermarkt, raakten door de rook bevangen en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Drie appartementen zijn onbewoonbaar verklaard door de rookschade.

Door de brand was er ook een gaslek. De buurt werd geëvacueerd en werklieden van de gasmaatschappij hebben het lek gedicht. De gasleiding is wel beschadigd.