Vrouw gered uit een brandende woning

In Stavele, een deelgemeente van Alveringem, heeft vannacht een brand gewoed in een woning in de Krombekestraat. Een bewoonster moest uit het huis worden gered.

De brandweer van Veurne kreeg de oproep over een uitslaande brand met hevige rookontwikkeling binnen rond 5.15 uur. Toen de brandweer ter plaatse kwam, waarschuwde de zoon, die op eigen kracht was buiten geraakt, dat zijn moeder nog in het huis was.

Enkele brandweermannen vonden de vrouw in de slaapkamer. Via het dakraam konden ze haar naar buiten brengen. Het slachtoffer heeft veel rook ingeademd en is naar het ziekenhuis gebracht. Ze verkeert niet in levensgevaar.

De woning heeft heel wat schade opgelopen en is onbewoonbaar verklaard.