Film met Uma Thurman lokt 1 bezoeker

Uma Thurmans laatste film dreigt één van de grootste flops ooit te worden. “Motherhood” haalde in het openingsweekend in Groot-Brittannië slechts 100 euro op. Absoluut dieptepunt was zondag, toen kocht slechts één iemand een kaartje.

In “Motherhood” speelt de 39-jarige Uma Thurman een moeder van middelbare leeftijd die een hectische dag beleeft. De komische film waarin ook Jodie Foster en Minnie Driver meespelen, werd voor zo'n 3,7 miljoen euro gemaakt, maar bracht in de Verenigde Staten slechts 45.000 euro op.

En ook in Europa lijkt “Motherhood” het niet veel beter te doen, want volgends de Britse krant The Guardian bracht de film tijdens het openingsweekend amper 100 euro op. Op zondag werd er slechts 10 euro omgezet. Dat komt neer op één verkocht kaartje.

“Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien”, zegt filmcriticus Barry Norman in The Guardian. “Het is ongelooflijk dat slechts een tiental mensen geïnteresseerd is in een film met Uma Thurman.”

Door de dramatische verkoop is er ondertussen ook ruzie ontstaan tussen Metrodrome, die verantwoordelijk is voor de marketing van de film in Groot-Brittannië en Jana Edelbaum, de producer van de film. Edelbaum had naar eigen zeggen geen idee dat haar film het zo slecht had gedaan tot de Britse krant haar hierover inlichtte: “Maak je een grapje? Dan hebben we zeker wel een record gebroken?”

Maar zelfs deze twijfelachtige eer is niet voor “Motherhood” weggelegd, want een record is het niet. In 2007 bracht de Poolse alternatieve film “My Nikifor” slechts 8 euro op.

lees ook