Nieuwe kustkaart en nieuw logo voor de kust

Westtoer trekt het toeristische seizoen op gang met veel aandacht voor jongeren. Met het project "Trap&Tram" wordt dan weer gemikt op de actieve fietser. Een nieuw logo en een nieuwe kustkaart moeten de initiatieven ondersteunen.

De nieuwe toeristische kaart van de kust heeft aandacht voor natuur, bezienswaardigheden, beachclubs, shopping, bewaakte badzones en kindvriendelijke speeltuinen in de tien kustgemeenten.

De kust trekt het zomerseizoen ook in met een nieuw logo. "Het nieuwe kustlogo straalt een serene rust uit en reflecteert het oneindige blauwe van de zee. Het logo bestaat in een Nederlandstalige en Franstalige versie en het is korter en krachtiger dan het vorige. Het basislogo is de blauwe achtergrond met witte letters. Het weerspiegelt een actieve en eigentijdse kust", legt Gheysen uit.

Twee projecten die vorig jaar werden gelanceerd, worden dit jaar opnieuw hernomen. Het gaat om het project Trap&Tram, een project gericht op het combineren van fietsen met het openbaar vervoer, en het project "KustZe", dat gericht is op jongeren.

"Ook in 2010 wordt verder gewerkt op de doelgroep jongeren. Naast de promotie van muziekfestivals en -evenementen aan de kust, worden jongeren in contact gebracht met het globale kustaanbod, van logeren tot eten, van surfen tot zeilen, van dageraad tot nightlife", besluit Gheysen.