Studenten onwel door bacterie in groenten

Een bacterie in de rauwe groenten is de oorzaak van de voedselvergiftiging waarbij enkele weken geleden 23 studenten uit Hasselt onwel werden. Dat blijkt uit de resultaten van het labonderzoek.

De studenten van de Katholieke Hogeschool Limburg (KHLim) werden ziek na een barbecue op de campus aan de Luikersteenweg in Hasselt.

De groenten voor de barbecue waren voorverpakt en de vervaldatum was nog niet verstreken. In de pakjes groenten vonden de onderzoekers een bacterie die zich vooral in vlees en vis vormt. Hoe die bacterie in de groenten is terechtgekomen, is nog niet duidelijk.