De surfer moet betalen voor Tijd.be

De websites van de zakenkranten De Tijd en L'Echo krijgen dit weekend een nieuwe lay-out. Tegelijkertijd zal de surfer ook moeten betalen voor bepaalde artikels en onderdelen van de site.

De homepagina, overzichtspagina's, beurskoersen, fondseninformatie en online portefeuilles, netto.be, blogs en chats zullen voor iedereen toegankelijk blijven. Wie wil doorklikken, zal zich moeten registreren.

"Voor de abonnees van De Tijd en L'Echo verandert er alvast niets: eens aangemeld op de site hebben krantenabonnees altijd toegang tot de websites. Voor niet-abonnees wordt de toegang tot online artikels op maandbasis beperkt", legt Dieter Haerens, operationeel directeur van Mediafin, uit.

Mediafin introduceert een toegangsmodel waarbij de frequentie van het gebruik bepaalt wanneer een surfer wordt gevraagd om zich in eerste instantie te registreren of een betalend abonnement te nemen. Dat geldt voor alle digitale kanalen: de websites, de mobiele sites en - binnenkort - een iPhone App en een App voor de iPad. Hetzelfde betalingsmodel wordt ook al door The Financial Times gehanteerd.