Netlog zoekt strategische partner

Het Gentse sociaalnetwerkbedrijf Netlog is al een tijdje op zoek naar een strategische partner om verder te groeien. Netlog is nu al marktleider in de sector in Europa en het Midden-Oosten.

Volgens de krant De Tijd heeft Netlog de zakenbank van ING al voor de zomer gevraagd om een partner te zoeken. Onder meer een klassieke mediagroep uit de Benelux zou aangesproken zijn, maar zonder succes.

Netlog zoekt nu verder naar een partner en staat eventueel open voor een kapitaalverhoging. De top van het bedrijf benadrukt evenwel dat het niet te koop is. Volgens sommige bronnen zou Netlog nochtans 300 miljoen euro waard zijn.

Het bedrijf heeft nu 70 miljoen leden en is marktleider bij jongeren in Europa en het Midden-Oosten. Het gaat daar het Amerikaanse Facebook vooraf, dat elders de bovenhand heeft.

Netlog wil nu zowel geografisch en inhoudelijk groeien en wil op termijn een onlinemediabedrijf worden. In 2007 stapten al twee investeringsfondsen in het kapitaal van Netlog. Dat bedrijf werd opgericht door Lorenz Bogaert en Toon Coppens (foto). Die twee kregen in 2008 de prijs voor Onderneming van het Jaar.