Maar waar is die beer toch naartoe?

Paniekreacties op een aantal sociaalnetwerksites, ongeruste telefoontjes naar de politie en medewerkers van de lokale zoo die gewapend met verdovingspistolen door de straten van Singapore trekken, met in hun zog enkele dierenactivisten. En dat allemaal voor een beer. Een onbestaande beer.

Voor een reclamespot van elektronicareus Philips had een marketingbedrijf beelden naar sociaalnetwerksites gestuurd waarop te zien is hoe een grizzlybeer door een woonwijk slentert en in een prullenbak op zoek is naar voedsel.

De elektronicareus wilde met het filmpje een nieuw scheerapparaat promoten, maar de kijkers zagen niet meteen een link en overstelpten de hulpdiensten met telefoontjes.

Zij gingen samen met medewerkers van de lokale zoo en enkele dierenactivisten op zoek naar de beer, maar de twaalf zoekende mensen moesten hun strijd staken.

De politie zit verveeld met de zaak en wil nu onderzoeken of Philips strafbaar is voor het veroorzaken van publieke hinder. Als het bedrijf schuldig wordt bevonden, kan het een boete krijgen van ongeveer 550 euro.

lees ook