Facebook schrapt pagina van Humo

De Facebookpagina van het weekblad Humo is weggehaald door de sociaalnetwerksite zelf. "Humo moet het afbollen", klinkt het bij het tijdschrift. Wellicht is een nieuwe actie van Humo niet naar de zin van de beheerders van Facebook.

Vorige week lanceerde Humo een actie waarbij deelnemers een auto kunnen winnen. Wie wil deelnemen, moest zich echter wel kandidaat stellen via Facebook.

Donderdag had Humo al een waarschuwing gekregen dat het daarmee de regels overtrad en kreeg het 48 uur de tijd om de wedstrijd op de pagina weg te halen. De wedstrijd werd daarna verhuisd naar de eigen webpagina, maar dat weerhield Facebook er niet van om de pagina te schrappen.

"In korte tijd zijn we gestegen van 50.000 naar 60.000 fans. Bij zo'n grote stijging wordt alles heel nauwlettend in het oog gehouden", zegt Maarten Denys van Humo.

"We hebben intussen contact gehad en gaan nu na wat het probleem is. We wachten op een antwoord, maar zijn wel ongerust."

Denys vreest dat de pagina wel eens een tijdje offline kan zijn. Een tijd geleden werd ook de pagina van Studio Brussel weggehaald. Toen duurde het verschillende dagen vooraleer er een oplossing was.