Propaangas oorzaak ontploffing Zedelgem

De ontploffing die gisteren een huis in Zedelgem vernield heeft, is veroorzaakt door gas uit een fles propaangas dat zich opgestapeld had in de badkamer. Dat heeft de parketdeskundige vastgesteld.

Een droogkast in de badkamer heeft de ontsteking veroorzaakt. De ontploffing was volgens het parket dus een ongeluk.

De woning is onbewoonbaar. Op het moment van de ontploffing waren een koppel en een baby aanwezig in het huis. De moeder en de baby werden even naar het ziekenhuis gebracht, maar niemand raakte ernstig gewond.