Meisje overleden bij een brand in Ronse

In Ronse is vannacht een 16-jarig meisje om het leven gekomen bij een woningbrand. Haar vader en haar broer bleven ongedeerd. Het huis is onbewoonbaar.

Het vuur brak vannacht rond 3 uur uit in een woning in de Jules Bordetlaan. Op dat moment waren er drie mensen aanwezig in het huis, een vader en zijn twee kinderen, een jongen van 12 en een meisje van 16 jaar.

De zoon merkte het vuur op. De brandweer was snel ter plaatse. Het vuur was ontstaan in de slaapkamer van de dochter. Voor het meisje kon geen hulp meer baten, zij is om het leven gekomen door verstikking.

Het huis heeft veel rook- en waterschade opgelopen en is tijdelijk onbewoonbaar. Voor de vader en de zoon wordt een ander onderkomen gezocht, zij krijgen ook begeleiding van de dienst Slachtofferhulp.

Volgens de brandweer zou de brand ontstaan zijn door een niet-gedoofde sigaret.