André Duval verlaat reclamebureau Duval-Guillaume

André Duval verlaat eind juni het reclamebureau Duval-Guillaume. "Na 15 jaar is het verhaal voor mij afgesloten", aldus de bedrijfsleider in het radioprogramma "Joos". Hij wil met zijn ervaring in de toekomst een brug slaan tussen ervaring in de bedrijfswereld en digitale communicatie.

“We hebben het kantoor een 5-tal jaar geleden verkocht”, zegt Duval. “In de reclamesector is het de gewoonte dat er na de verkoop een uitloopperiode is. Die periode is in december afgelopen. Ik heb de zaak nu nog even begeleid en stap er eind juni uit." Dat Duval zijn reclamebureau verlaat, wil niet zeggen dat hij afscheid neemt van de industrie. “Ik wil in de toekomst de brug slaan tussen jonge mensen die de historische relatie met de bedrijfswereld niet hebben en de digitale communicatie, die dezelfde jonge mensen meestal wel onder de knie hebben.”

Duval maakt bij zijn toekomstplannen een vergelijking met de Amerikaanse televisieserie “Mad Men” over het leven van reclamemannen in de jaren 60. In de serie wordt de sector van toen afgebeeld als een mannenbastion waarin vooral gerookt, gedronken en geflirt werd. Volgens Duval was die "Mad Men"-mentaliteit nog volop aanwezig in de reclamewereld toen hij begon begin jaren 80. “De relaties tussen bedrijven en de reclamewereld zijn ondertussen grondig veranderd en dat is maar goed ook. Tussen “Mad Men” en sociale media als Facebook zit zo’n 30 jaar. Dat is een complete omwenteling van de industrie.”