Vorig jaar bijna 26.000 klachten over telecom

De Ombudsman voor Telecommunicatie kreeg vorig jaar bijna 26.000 klachten binnen, dat is een stijging van 8 procent. Bijna de helft van de klachten ging over de facturering. Opvallend is dat het aantal klachten tegen telecombedrijf Scarlet meer dan verdubbeld is.

Met die verdubbling is Scarlet slechts goed voor 4 procent van alle klachten. Een kwart van de klachten ging over Belgacom, een vijfde over Proximus en nog eens een vijfde over Mobistar. Voor het eerst in jaren zijn er minder klachten over betalende sms-diensten, toch blijven er nog andere pijnpunten.

Zo vormt contracten stopzetten een “bijna onuitputtelijke bron van geschillen” en zijn ook misleidende verkoopspraktijken een terugkerende bron van ergernis. Gelukkig is in ruim 9 op de 10 gevallen een minnelijke schikking bereikt tussen de gebruiker en het telecombedrijf.

Zelf een klacht indienen bij de Ombudsman voor de Telecommunicatie kan op www.ombudsmantelecom.be

Meest gelezen