"Klanten hebben bankkaart binnen 2 dagen terug"

Op verschillende plaatsen in ons land zijn er gisteravond problemen geweest met bankautomaten van BNP Paribas Fortis. De automaten slikten bankkaarten in en er verscheen een foutmelding op het scherm. In principe kunnen de klanten dinsdag meteen hun bankkaart terugkrijgen, als ze tenminste geld probeerden afhalen in hun thuiskantoor.

Volgens BNP Paribas Fortis gaat het wellicht om een fout aan het computernetwerk. "Het wordt van dichtbij gemonitored en we hebben sinds vanmorgen geen meldingen meer gekregen van nieuwe gevallen", zegt Hilde Junius van BNP Paribas Fortis.

Hoeveel mensen hun kaart nu kwijt zijn, is niet duidelijk. "Daar hebben wij momenteel geen zicht op", zegt Junius. "Mensen van wie de kaart is ingeslikt, moeten contact opnemen met Card Stop en kunnen best dinsdag contact opnemen met hun eigen bankkantoor om hun kaart terug te krijgen."

"Onze klanten kunnen dinsdag onmiddellijk hun kaart terugkrijgen, tenminste als ze geld probeerden af te halen bij hun eigen kantoor", zegt Junius. "In het andere geval sturen we de kaarten terug naar hun eigen kantoor, en zullen ze die daar moeten afhalen. Het duurt normaal één werkdag voor de kaarten ter plaatse zijn."

De bank verzekert de klanten dat er niets kan gebeuren met de ingeslikte kaarten. Die blijven voorlopig in het bankkantoor waar ze ingeslikt zijn.

Meer nieuws