CO-vergiftiging eist twee levens in Zwalm

In Zwalm zijn twee mensen omgekomen door CO-vergiftiging. De slachtoffers zijn omgekomen in hun slaap. Het gaat om een 67-jarige man en zijn 59-jarige zus. De oorzaak was een slecht werkende kachel en onvoldoende verluchting.

Ook in het West-Vlaamse De Haan raakten 4 mensen bedwelmd. Zij werden opgenomen in het ziekenhuis.

Vorig jaar stierven in België 40 mensen door CO-vergiftiging. Dat komt door slecht werkende verwarmingsinstallaties of defecte gastoestellen in badkamers. Vernieuwde verwarmingsinstallaties schakelen automatisch uit als er onvoldoende af- of aanvoer is, maar veel installaties zijn nog verouderd.