"Cowgirl op draak" prijst Gentse Feesten aan

De organisatoren van de Gentse Feesten hebben het campagnebeeld van de komende editie van het stadsfestival voorgesteld. Een uitgelaten cowgirl op een gouden draak zal de poster en het drukwerk van het evenement sieren.

Het campagnebeeld van de 169e editie van de Gentse Feesten is voorgesteld in het Gentse stadsmuseum STAM. De schepen van Cultuur Lieven Decaluwe stelde het ontwerp voor.

"De draak staat symbool voor het fiere en bruisende Gent en het rebelse karakter van de Gentenaar komt ook tot uiting", motiveert schepen van Cultuur Lieven Decaluwe. De cowgirl zwaait met een handtas op de affiche. "Dat is een subtiele verwijzing naar de "Dag van de lege portemonnees", de laatste dag van de Gentse Feesten op 23 juli", klinkt het.

Het campagnebeeld werd ontworpen door Jan Dierickx van Modulo. Het beeld zal worden gebruikt in de promocampagne voor het stadsfestival in heel België, maar ook in het noorden van Frankrijk en het zuiden van Nederland.

De 169e editie van de Gentse Feesten gaat op 14 juli van start. Het volledige programma van de Gentse Feesten wordt begin juni voorgesteld.