Meer luisteraars voor radiozender MNM

Radiozender Nostalgie en de VRT-zenders MNM en Radio 1 zijn de stijgers op de Vlaamse radiomarkt. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Radio 2 blijft de grootste zender.

De radiozenders Radio 1, MNM en Nostalgie slaagden erin om van begin april tot eind juni een groter marktaandeel te behalen dan in de voorgaande periode.

De VRT-zenders zijn in totaal goed voor een marktaandeel van 59,7 procent. MNM stijgt van 8,4 procent naar 9,5 procent en Radio 1 wint 0,6 procent en heeft nu een marktaandeel van 8 procent.

Radio 2 verliest dan weer 0,9 procent, maar het blijft wel de grootste radiozender met een marktaandeel van 29 procent. Klara daalt van 2,1 procent naar 1,9 procent en Studio Brussel van 12,4 naar 11,2.

Nostalgie is de sterkste stijger, blijkt uit de cijfers van het CIM. De zender dankt haar stijging van 6,5 naar 7,7 procent naar eigen zeggen aan "de continue instroom van nieuwe luisteraars" die de muziek uit de jaren 80 en de klassiekers op de zender weten te smaken.

De zenders van Qgroup, Q-music en Joe fm, zijn goed voor 21,4 procent van de radiotaart. Dat is een daling van 0,9 procent die vooral te wijten is aan Joe fm: van 7,2 procent naar 6,4 procent. Q-music blijft met een marktaandeel van 15 procent de op een na grootste zender van Vlaanderen.