Topman Apple zegt sorry voor navigatiekaarten

Tim Cook, de topman van het Amerikaanse technologiebedrijf Apple, heeft zich vandaag persoonlijk verontschuldigd voor de problemen die iPhone- en iPad-gebruikers ondervinden met de nieuwe navigatiekaarten van het bedrijf.

Bij de lancering van de iPhone 5 en de nieuwe versie van het besturingssysteem iOS verving Apple de Google-navigatiekaarten door een eigen dienst. Klanten klaagden echter al snel over problemen. Zo werden ze bijvoorbeeld naar verkeerde plaatsen gestuurd.

"De frustratie die onze kaarten veroorzaakt hebben bij de klanten, spijt ons zeer. We doen alles wat we kunnen om de dienst "Maps" beter te maken", schrijft Tim Cook vandaag in een brief die op de website van Apple werd gepubliceerd.

"Bij Apple streven we ernaar producten van wereldklasse te maken die de best mogelijke ervaring bieden aan de klanten. Met de lancering van "Maps" vorige week hebben we die belofte niet waargemaakt", klinkt het nog.

De topman van Apple raadt gebruikers intussen aan om terug te grijpen naar de kaarten van concurrenten, zoals McQuest, Google of Nokia.

Meest gelezen