CD&V Zoersel voert een “uitgekookte” campagne

Champagne, roomijs en watermeloen. Voor een keer zijn het niet de kandidaten die de show stelen op een verkiezingsaffiche, maar wel de inboedel van een doorsnee Vlaamse keuken. CD&V Zoersel wil haar slogan “(S)maak Zoersel” kracht bijzetten en kroop daarom met de voltallige ploeg achter het fornuis voor de fotoshoot.

Burgemeester en lijsttrekker Katrien Schryvers doet het verhaal: “Bij de voorbereiding van onze campagne hielden we een brainstormsessie over de verkiezingsaffiches. We zochten naar een manier om de eigenheid van onze gemeente in de kijker te zetten, zonder in clichés te vervallen. Al gauw viel de vraag wat de smaak van onze gemeente precies is en hoe de inwoners die willen (s)maken.”

De voorbije weken plaatste CD&V overal in de gemeente anonieme borden met teasers rond de slogan “Hoe zou U Zoersel (s)maken?”. “Het logo van CD&V was nergens te bespeuren op deze borden. We wilden gewoon de nieuwsgierigheid van de bevolking wekken.”

Persoonlijkheid in de verf zetten

De verkiezingsaffiches van de eigenlijke kandidaten zijn goed voor het tweede luik van de campagne. Elke kandidaat is geportretteerd met een keukenattribuut of voedingsmiddel in de hand. “We willen op ludieke manier duidelijk maken dat dit wat ons betreft de beste mensen zijn om smaak te geven aan Zoersel.”

“Bij elke campagne is het zoeken naar een creatief concept. Daar hou ik enorm van. Deze insteek is er niet gekomen in navolging van de hype rond kookprogramma’s. We wilden gewoon onze persoonlijkheid in de verf zetten.”

lees ook