"Jozefs Timmerwerken: al 2.000 jaar een begrip"

Jozefs Timmerwerken uit het Nederlandse Etten-Leur heeft de "slechtste slogan van 2012" bedacht. Het bedrijf won de verkiezing op Radio Veronica. Jozefs Timmerwerken heeft als slogan "Al meer dan 2.000 jaar een begrip". De slogan belandde in 2010 nog in de top 100 van grappigste reclameboodschappen.

Voor zaakvoerder Jozef is de extra aandacht meegenomen. Hij zit zelf niet in met de slogan. "Ik merk dagelijks dat mijn slogan werkt. Mensen kijken om naar mijn bestelwagen en maken zelfs foto's en filmpjes. Mooi toch?"

Het was de vrouw van Jozef die de slogan bedacht. Zij plaatste dan ook nog eens in het logo een afbeelding van Jozef van Nazareth in de letter "O". Het bedrijf is ook niet meteen van plan de slogan te veranderen, want het levert publiciteit op.

Als Jozefs Timmerwerken de winnaar is, moeten er ook verliezers zijn. En die willen we niemand onthouden. Op nummer 2 in de wedstrijd eindigde wafelverkoper Patrick Noordegraaf. Zijn slogan is "deze knul heeft lekker spul".

Verder in de top 5:

  • “Peter van de Peet, voor al uw elektriciteet”
  • “Moet je heffen bel ff” van ITS vorkheftrucks en pallettrucks
  • “Power to the Pieper” van Van den Heuvel Groente & Fruit

lees ook