Bejaarde vrouw kritiek na CO-intoxicatie

Een vrouw van 85 jaar is vanmorgen met de ladderwagen van de brandweer van Sint-Truiden geëvacueerd uit haar slaapkamer in Voort bij Borgloon. De vrouw was bevangen geraakt door CO en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

De oorzaak van de CO-intoxicatie was vermoedelijk een slecht trekkende schouw die door haar kamer liep. De bejaarde vrouw woonde bij haar dochter en schoonzoon in de Bronstraat. Haar dochter en schoonzoon hadden behalve hoofdpijn geen klachten. Alleen in de slaapkamer van de moeder is er CO vastgesteld. Daar stond geen verwarmingstoestel, maar enkel de schouw.