Woning in Lendelede onbewoonbaar door brand

In de Winkelsestraat in Lendelede is een woning onbewoonbaar verklaard na een zware brand. De bewoners hadden de brand tijdig opgemerkt en konden zichzelf in veiligheid brengen. De oorzaak is wellicht een technisch defect in de strijkkamer.

De bewoners van het getroffen pand kregen rond 23 uur in de gaten dat er iets mis was toen plots de elektriciteit uitviel. De brandweer van Lendelede was zeer vlug ter plaatse, omdat heel wat brandweermannen zich nog in de kazerne bevonden na een schouwbrand in Kuurne.

Het duurde echter een tijdje vooraleer de vuurhaard in het huis werd gevonden. Dat kwam omdat het vooral isolatie was dat aan het branden was. De brandweer kon niet beletten dat het huis veel schade opliep. Wel werd een aanpalende houtopslagplaats en een atelier gevrijwaard.

De bewoners hadden het pand tijdig kunnen verlaten en niemand raakte gewond. Ze konden de nacht echter niet meer in hun huis doorbrengen. De brandweer vermoedt dat het vuur is ontstaan in de strijkkamer op de eerste verdieping van het pand.

Meer nieuws