Nog problemen met modems van Telenet

Volgens Telenet zijn alle problemen van zondag met internet, vaste telefonie en digitale televisie volledig opgelost. Wel hebben enkele tientallen klanten gemeld dat hun modems vastgelopen zijn.
De Telenet-storing trof zowat de helft van de klanten in Vlaanderen.

Sinds vanochtend zijn bij de klantendienst van Telenet tientallen oproepen binnengekomen van mensen die nog altijd niet op internet konden. Volgens Telenet hebben die klanten tijdens de storing van gisteren hun modem te vaak gereset en is die vastgelopen. Er wordt extra personeel ingezet om die modems nu te herstellen.

Wel maakt het bedrijf zich intussen sterk dat de structurele problemen na de panne van zaterdagnacht intussen verholpen zijn. Alle servers zijn intussen opnieuw opgestart.  Wie toch nog een probleem heeft, wordt aangeraden om de modem even uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. Als dat niet lukt, komt de technicus langs.

Meer dan de helft van de Telenet-klanten over heel Vlaanderen kon gisterochtend niet of moeilijk op internet, kreeg geen gehoor op de vaste telefoonlijn of had problemen met digitale televisie.

De storing was een gevolg van een onderhoudsupdate die in de nacht van zaterdag op zondag was uitgevoerd. Zo'n 100 personeelsleden werden gisteren opgetrommeld om het probleem zo snel mogelijk uit de wereld te hebben. Rond 14 uur was dat in de meeste huiskamers het geval.