"Ik heb geprobeerd zo normaal mogelijk te zijn"

Mocht u hem de afgelopen week gemist hebben, wees maar zeker dat uw vrouwelijke partner hem niet gemist heeft. Ruim een week geleden introduceerde Coca Cola Light immers zijn nieuwe campagne, inclusief een nieuw lichaam om de minder suikervolle drank kracht bij te zetten. Dat lichaam behoort toe aan een Brits fotomodel, Andrew Cooper. En tot spijt van velen die het benijden: hij is getrouwd en heeft twee kinderen.

In 1994 deed het drankmerk een trits vrouwelijke kantoorbediendes ("It’s 11.30!") hun zinnen verzetten door hen ten volle te laten genieten van een bouwvakker die ze aan het verkoelende drankje zien nippen. Model Lucky Vanous moest er wel zijn T-shirt voor uitdoen. Twintig jaar later wordt die stunt opnieuw overgedaan door Cooper, die al meewerkte aan campagnes van Giorgio Armani, L’Oreal en Louis Vuiton. Cooper is nu wel geen bouwvakker meer, maar een tuinarbeider, die op zijn eigen manier een aantal vrouwen in het park entertaint.

"De reacties zijn verbluffend. Ook al is de clip nog maar een korte tijd te zien, er is toch een soort hype rond. Het voelt geweldig aan", aldus het 32-jarige fotomodel op ABC News.

"Mijn vrouw houdt zeker van het spotje. Ze speelt het herhaaldelijk af. (lacht) Ik ben voortdurend op reis. Voor haar is dit de manier om me thuis te hebben."

"Ik heb geprobeerd zo normaal mogelijk te zijn. Het geheel op de meest normale manier te benaderen. Ik heb veel geluk gehad. Ik was de juiste persoon op de juiste plaats en het juiste tijdstip."

"Hopelijk evolueert mijn carrière hierdoor in een positieve manier. Acteren behoort ook tot mijn interesseterrein, en wie weet waartoe dit leidt. Ik zal wel zien en neem alles hoe het komt. Maar ik mag blij zijn hiervan nu deel uit te maken."

Samen met zijn vrouw baat hij nabij Manchester een pension voor verwaarloosde dieren uit.

U kunt het filmpje hier bekijken.

lees ook