Nieuwsoverzicht op Facebook wordt persoonlijker

Facebookoprichter Mark Zuckerberg heeft een nieuwe look voorgesteld voor de zogenoemde "news feed" van de sociaalnetwerksite. Het nieuwsoverzicht wordt persoonlijker, en er zal meer ruimte zijn voor foto's en filmpjes.
AP2013

Facebook is vandaag begonnen met de transformatie van de zogenoemde "news feed". Foto's en videofilmpjes krijgen binnenkort meer ruimte en het nieuwsoverzicht zal eruit zien als "een gepersonaliseerde krant".

Het nieuwsbericht wordt volgens een persbericht van Facebook zo hervormd "dat het aantal opzoekingen beperkt wordt gehouden en er vooral gefocust wordt op de berichten van personen om wie je geeft". "We willen elke persoon op deze planeet het beste, gepersonaliseerde nieuwsoverzicht bezorgen", zei CEO Mark Zuckerberg bij de presentatie van het nieuwe aanbod op het hoofdkwartier in Californië.

Het nieuwe nieuwsoverzicht van Facebook zal op termijn op alle mogelijke toestellen, vaste en mobiele, toegankelijk zijn.