"Dit is een mirakel van de sociale media"

Jason Ho uit Minneapolis was voor de eerste keer in zijn leven op bezoek in Los Angeles. Terwijl hij door de stad aan het kuieren was, zag hij op straat een pluche konijn liggen. Ho nam er een foto van en plaatste die op internet. Het zou de basis vormen voor wat in de Amerikaanse pers een heus "sociale media-mirakel" wordt genoemd.

"Ik ben zelf een speelgoedverzamelaar en aan het konijn was duidelijk te zien dat iemand er heel veel van heeft gehouden", schreef Ho op zijn persoonlijke blog. "De houding van het speelgoeddier is opmerkelijk, iemand heeft het ongetwijfeld per ongeluk verloren." Vreemd genoeg liet Ho het dier op de grond liggen, al heeft hij daar zelf een zinnige uitleg voor. "Als iemand hem zou komen zoeken, dan was het beter om hem daar te laten liggen."

Op datzelfde ogenblik was er in het Amerikaanse gezin Ross paniek uitgebroken omdat zoontje Max zijn speelgoedkonijn was kwijtgespeeld. Zijn vader was al druk in de weer om posters te maken in de hoop de kleine vriend van Max terug te vinden. Hij zette een foto van de affiches op Instagram en sneller dan verwacht kwam er een oplossing.

Omdat ook Ho foto's van het konijn op Instagram had gezet, wist een opmerkzaam iemand de twee zaken te combineren. Dankzij een geotag wist de toerist de familie Ross te telefoneren, maar toen zij aankwamen op de plaats waar het konijn was gevonden, bleek het pluche dier spoorloos.

Een zoektocht in enkele vuilnisbakken bracht soelaas voor Max. Hij kon zijn konijn, gekregen van zijn intussen overleden oma, thuis vertroetelen na een stevige opknapbeurt.

lees ook