Woning onbewoonbaar door brand in Linkebeek

In Linkebeek is een huis onbewoonbaar verklaard nadat een brand was uitgebroken in de keuken. Niemand is gewond geraakt, de bewoners hadden de brand op tijd opgemerkt. De brandweer kreeg het vuur snel onder controle, maar de schade in de keuken is aanzienlijk.

De brand is uitgebroken door een oververhitte pan met olie. De bewoner reageerde alert en legde meteen een natte handdoek over de vlammen en nam de pan mee naar het terras. Daarna is hij zelf naar buiten gegaan, zijn vrouw en twee kinderen hadden de woning toen al verlaten.

De brandweer van Halle is ter plaatse gekomen om het vuur te blussen. Dat was intussen overgeslagen naar de dampkap. Naast de brandschade in de keuken liep een deel van de woning ook rookschade op.