Colruyt plaatst bijna alle huismerken onder één vlag

De supermarktketen Colruyt gaat 70 huismerken vervangen door één label: "Boni Selection". Dat schrijft De Standaard. De discountproducenten behouden wel hun "Everyday"-discountlabel.

Het omgooien van de bestaande merkenstrategie is volgens De Standaard een van de eerste wapenfeiten sinds Frans Colruyt aan de slag is als topman van de retailactiviteiten van de Colruyt Groep. In het verleden trok de keten nadrukkelijk de kaart van een nationale merkenstrategie.

Merken zoals Galaxi en Eldorado zien er uit als gewone merken, maar zijn wel degelijk huismerken van de Colruyt. Deze merken, samen met een 70-tal andere, zullen op termijn verdwijnen en vervangen worden door een enkel label: "Boni Selection". Het is de bedoeling dat die overgang in stappen verloopt.

De discountproducten behouden wel hun "Everyday"-discountlabel. De supermarktketen kiest voor een drieledige aanpak: nationale merken, "Boni Selection" met producten die 15 procent goedkoper willen zijn dan de merken en "Everyday"-producten die 30 procent goedkoper willen zijn dan "Boni Selection".