Daft Punk en Durex vormen koppeltje voor "Get lucky"-condooms

Het Franse duo van Daft Punk werkt samen met condoomfabrikant Durex om een speciale lijn condooms op de markt te brengen. De "Get lucky"-condooms zijn gebaseerd op de gelijknamige wereldhit.

Het marketingteam achter Daft Punk werd internationaal al bejubeld voor hun erg succesvolle campagne bij de release van het album Random Access Memories, maar nu hebben ze een nieuwe stunt klaar. Condoomgigant Durex was uiteraard in zijn nopjes om de titel "Get lucky" te verbinden aan zijn merk. 

Voor de promotie rekent het op wereldbekende dj's die een gratis pakje kregen toegestuurd. Dat werkt, want onder meer de Amerikaanse dj Diplo - dit weekend nog op Rock Werchter met zijn project Major Lazer - stuurde een tweet de wereld in waarin hij zegt "blij te zijn dat hij de Daft Punk condooms op zak had de voorbije nacht". De tweet bevatte ook een foto, waarop het opengescheurd pakje condooms te zien. Op de voorkant van de verpakking van de condooms is hoes van de wereldhit te zien. De condooms zullen ook te koop worden aangeboden in Europa.

Met dit initiatief treden Daft Punk-leden Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo in de voetsporen van de Britse band JLS, bekend van het tv-programma "X-Factor UK". Die brachten eerder ook een condoomlijn op de markt.