Brand in frituur in Wakken door lek in butaanfles

In Wakken, op de grens van West- en Oost-Vlaanderen, is vanmiddag een frituur in brand gevlogen door een lek in een butaanfles. Twee mensen die in de buurt van het frietkraam stonden zijn met zware verbrandingen afgevoerd naar het ziekenhuis. De brand was snel onder controle.

Het frietkraam stond opgesteld in een tent voor een voetbaltoernooi, dat na het ongeval werd afgelast. De brandweer was vrij snel ter plaatse en had het vuur snel onder controle. De schade van het vuur beperkt zich tot de hoek van de tent waar het kraam stond opgesteld.

De twee slachtoffers, een man van 25 jaar een vrouw van 28 jaar uit Waregem, zijn met zware brandwonden opgenomen in het ziekenhuis. Ze verkeren niet in levensgevaar.