Als holebi's de reclamewereld overnemen

Vanaf 31 juli kleurt Antwerpen gedurende een tiental dagen alle kleuren van de regenboog. Homo's, lesbiennes en zij die van beide walletjes proeven zullen hun sportiefste beentjes voorzetten tijdens de derde editie van de World Outgames. Ook de reclamewereld blijkt holebi's meer en meer te ontdekken als een doelgroep waarmee rekening dient gehouden te worden. Wij verzamelden voor u zes reclamefilmpjes die dit moeten duidelijk maken, zij het soms met de nodige kwinkslag.

"Wat het afwegen van risico's betreft is er heel wat veranderd tegenover deze doelgroep. Was er vroeger nog schroom omdat er een gevaar voor de gewenste opbrengst was -bijvoorbeeld door hetero's die gechoqueerd reageerden-, dan is dat risico nu vrijwel volledig weggevallen", aldus marketingexpert Bob Witeck onlangs aan nieuwsagentschap AP. En daarom werden volgende filmpjes, sommige al enkele jaren oud, nu zeker op sociale media met open armen ontvangen:

Wat is er erger in een gevangenis dan de douches te delen met een bende lonkende mannen? De zeep die uit je handen glipt natuurlijk. Gelukkig brengt deze jeans redding.

Een hotelbediende op leeftijd merkt plots een erg diep slapende man tussen de lakens. Al blijkt hij uiteindelijk vooral interesse te hebben voor diens ondergoed.

In Frankrijk konden ze in 2010 niet echt lachen met deze homofiele kat, die een frisdrank wel op een erg vreemde manier gebruikte.

Enkele maanden geleden leidde een reclamecampagne voor ontbijtgranen met een blank/zwart koppel tot de nodige controverse. Maar de "haters" kregen lik op stuk.

Op de zeemzoeterige tonen van The Bee Gees is het voor deze man romantisch wegdromen, al blijkt het wakker worden minder aantrekkelijk voor hem. Voor deze vliegtuigmaatschappij reden genoeg om het "upper class" vliegen, inclusief een vers opgemaakt bed, aan te moedigen.

Wat deze man in de sauna tussen de benen van een ook zwetende hunk denkt aan te treffen, doet hem alvast grote risico’s nemen.

lees ook