West-Vlaanderen wordt "Het Lekkere Westen"

Het West-Vlaamse provinciebedrijf Westtoer lanceert met "Het Lekkere Westen" een nieuw concept voor een weekendje uit in het najaar, met gastronomie als centraal thema. Vierenzestig topchefs uit de provincie treden daarbij op als ambassadeur van de regio's. Het project werd vandaag voorgesteld in Brugge.

Voor "Het Lekkere Westen" selecteerde Westtoer samen met Horeca West-Vlaanderen 64 chefs uit de Westhoek, de Kust, het Brugse Ommeland en de Leiestreek. Ze zullen uitgevaardigd worden als ambassadeurs, die hun regio zullen promoten met hun streekkennis en het gebruik van streekproducten.

De adresjes van de topchefs staan te lezen op een nieuwe website, www.hetlekkerewesten.be, en in een kleurrijk magazine, waar ze ook vertellen over hun passie voor de streek en zijn producten. Dat magazine zal op 100.000 exemplaren gedrukt worden en steekt volgende week bij het magazine Knack.

"We moeten ook in de herfst en de winter vooruit blijven met toffe initiatieven en dingen aanbieden die trendy zijn", aldus gedeputeerde voor Toerisme Franky De Block. "We leven nu eenmaal in een tijd dat het culinaire uitermate aantrekkelijk is, en dat beleefd kan worden in gezinsverband. West-Vlaanderen speelt op gastronomisch vlak in de Champions League", besloot de gedeputeerde.