VictoriaMilan.be stopt campagne met Albert en Filip

De datingwebsite VictoriaMilan.be heeft haar reclamecampagne waarin koning Filip en koning Albert II te zien zijn, gestaakt. Het Paleis had dit geëist omdat het bedrijf "geen toelating had om afbeeldingen van de koninklijke familie te gebruiken".

VictoriaMilan.be is een datingsite voor getrouwde mensen op zoek naar een amoureuze affaire.

In het kader van een reclamecampagne, die de discretie van de site in de verf moet zetten, pakt VictoriaMilan.be uit met affiches waarop koning Albert II zijn zoon, koning Filip, toefluistert: "Een goede raad, mijn zoon, wees altijd discreet". Het bedrijf verwees daarmee naar het verhaal van Albert en zijn vermeende dochter.

"De Belgen staan bekend om hun humor. We hadden daarom gehoopt dat de nieuwe koning de humor van deze campagne in zou zien. Erg jammer dat dit niet het geval is. Omdat de campagne geenszins bedoeld is om leden van de koninklijke familie te beledigen, hebben we besloten om de campagne stop te zetten", klinkt het in een persbericht van VictoriaMilan.be.

"Gelukkig hebben we ook zeer veel positieve reacties gekregen op de campagne. Dit toont ons ook het vertrouwen van onze leden in onze humor en de discretie van ons platform. Later dit jaar volgen er meer campagnes", zegt Sigurd Vedal, de Noorse baas van VictoriaMilan.be.