Pastaproducent trekt diversiteitskaart na homoprotest

De Italiaanse pastaproducent Barilla gaat voluit voor meer diversiteit. Twee maanden geleden nog had de topman van het bedrijf de woede van heel wat mensen op de hals gehaald door te verklaren dat hij geen homokoppels wil in reclame voor zijn merk.
Aan het andere uiteinde van deze sliert binnenkort een andere man?

"Onze familie is een traditionele familie. Je kan niet iedereen plezieren. Ik wil nooit reclames met een homokoppel", zo klonk het nog in september. "Niet omdat ik geen respect heb voor homo's, zij hebben het recht om te doen wat ze willen zonder anderen te storen. Maar ik ga niet akkoord met hen, en wij willen traditionele families aanspreken. Daarbij zijn vrouwen cruciaal."

Na de verklaring van de topman uit september hadden verschillende holebi-organisaties opgeroepen om het merk en alle submerken van het merk te boycotten. Blijkbaar heeft die oproep gevolg gehad, want Barilla zag de omzet met zo'n 10 procent dalen. Voldoende blijkbaar voor het bedrijf om nu voluit voor de diversiteit te gaan.

De pastaproducent wil nu een nieuwe reclamecampagne starten met "diverse" mensen. Niet het gewone heteroseksuele gezin, maar onder meer een gehandicapte voormalige F1-piloot en een homorechtenactivist zouden een prominente rol spelen in de nieuwe campagne.