Telenet pareert Facebookkritiek

Telenet heeft in een mededeling voor het eerst gereageerd op de kritiek dat het bedrijf via sociaalnetwerksites over zich heen heeft gekregen. "Dit was niet de bedoeling", klinkt het. Een klantenwervingscampagne van het bedrijf is bij veel klanten in het verkeerde keelgat geschoten.

Sinds kort biedt Telenet een gratis iPad mini aan voor nieuwe Telenet-klanten. Dat laatste is veel huidige klanten van het bedrijf in het verkeerde keelgat geschoten. Uiteindelijk hebben de ontevreden klanten zich gebundeld op Facebook. Hun protest-pagina staat nog maar sinds gisteren online, maar intussen zijn er al 100.000 mensen die de pagina leuk vinden. "Wij vaste klanten willen ook wel eens een cadeau", klinkt het.

Intussen heeft Telenet voor het eerst gereageerd op de kritiek. "We kunnen niet naast jullie vele reacties op onze jongste promoactie kijken", klinkt het in een mededeling. "Het was nooit onze bedoeling om dergelijke reacties los te maken." Het bedrijf had niet verwacht dat hun "trouwe klanten" zich zo benadeeld zouden voelen. "We denken hard na over hoe we dit in de toekomst anders zullen aanpakken".

Op Facebook lijkt niet iedereen gesust met de reactie van Telenet. "Een beetje een flauwe reactie, maar tenminste een reactie", klinkt het. Hun protest wordt voorlopig nog niet gestaakt.