"Uitzonderlijk materieel mankement" aan basis van storing

Een "uitzonderlijk materieel mankement" lag aan de basis van de storing bij het elektronische betaalverkeer gisterennamiddag. Dat heeft Wordline bekendgemaakt. De handelaars vragen een schadevergoeding, maar daar wil het bedrijf zich nu nog niet over uitspreken.

Volgens head of operations Birgitta Brys werd het mankement om 16 uur opgemerkt door de mensen van Wordline. Er werd meteen aan een oplossing gewerkt en tegen 17.15 uur verbeterde de situatie geleidelijk. Om 18.30 uur werkte alles weer. Brys benadrukt dat het systeem "nooit compleet plat" lag.

Over een schadevergoeding voor de handelaars wil het bedrijf zich nog niet uitspreken. "We hebben vanaf het begin duidelijk gecommuniceerd over het probleem naar alle partners", zegt Bram Boriau, woordvoerder van Wordline. "Onze eerste bezorgdheid was om het probleem zo snel mogelijk te herstellen. Daarna hebben we 's nachts een update gedaan van de systemen en nu zitten we in een fase van analyse. Met compensaties zijn we nu nog niet bezig."

Brys verontschuldigde zich nogmaals bij klanten en kaarthouders. "We begrijpen dat dit incident voor hen op een heel ongelukkig moment kwam."