Familie naar ziekenhuis door CO-vergiftiging

In een appartement in Nieuwpoort zijn op kerstavond negen mensen onwel geworden door CO-vergiftiging. Dat is vernomen van de brandweer van Nieuwpoort. De hele familie is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht, maar iedereen was bij bewustzijn.

De familie had het appartement op de tweede verdieping aan de Zeedijk 15 gehuurd om samen Kerstmis te vieren. Het feest viel in het water toen ze zich in de loop van de avond onwel begonnen te voelen. Ze waarschuwden zelf de hulpdiensten.

De brandweer van Nieuwpoort stelde vast dat de negen mensen getroffen waren door koolstofmonoxidevergiftiging. "Vermoedelijk was een slecht werkende verwarmingsketel de oorzaak", zegt adjudant Luc David. "Drie ambulances en de mug kwamen ter plaatse om de mensen naar het ziekenhuis van Veurne over te brengen."

Niemand raakte bewusteloos, maar toch werd geen enkel risico genomen. "In het appartement hebben we toch een vrij hoge concentratie CO gemeten", aldus adjudant David.

Meest gelezen