MO* Magazine wordt kwartaalblad en zet in op website

MO* Magazine, het maandblad dat al elf jaar bericht over de internationale actualiteit en globalisering, verschijnt vanaf dit jaar op het ritme van de seizoenen. MO* wil daarnaast een beter online aanbod uitbouwen, zegt hoofdredacteur Gie Goris.

"Ten eerste gaan we met MO* naar een optie voor online first, waarbij we veel meer gaan inzetten op onze vernieuwde website als prioritair publicatieplatform", legt hoofdredacteur Gie Goris uit. "Daarnaast herprofileren we het print magazine tot een kwartaalblad, dat breder en dieper uitgewerkt wordt, met meer bladzijden en beter vormgegeven. Het blad wordt trager, de site sneller, dieper en grondiger."

MO* zegt met de verandering in te spelen op wat de vraag van de lezer is, maar ontkent ook niet dat besparingen aan de oorzaak liggen. "In principe wordt er niet bespaard op redactie, maar om ervoor te zorgen dat we niet op korte termijn met rode cijfers schrijven, is er een oefening gemaakt hoe we een beetje kunnen besparen op uitgaven. Met wat voorligt willen we een veel creatievere oefening maken dan enkel maar minder tijdschriften aanbieden."

MO* Magazine werkt met vijf voltijdse redacteurs, hoofdredacteur inbegrepen, en wordt uitgegeven door Wereldmediahuis vzw. De vernieuwde website en het eerste nummer worden begin maart gelanceerd.