Unicef en WWF verdienen aan sms-fout

Een Britse Twitteractie voor het kankerfonds leidt per ongeluk ook tot meer donaties voor het VN-kinderfonds Unicef. Dat meldt BBC. Deelnemers aan de actie #nomakeupselfie, waarbij mensen een foto van zichzelf zonder make-up op Twitter zetten en een bedrag doneren om het kankerfonds te steunen, vergissen zich regelmatig in het woord dat ze moeten sms'en. Wie "BEAT" stuurt, doneert aan Cancer Research UK, maar wie "DONATE" sms't, geeft geld aan Unicef.
AP1998

Doordat de gebruikers bij de selfie de nadruk leggen op het woord "donate", stuurden velen dat woord door, waardoor ze eigenlijk geld gaven aan Unicef.

Zo'n 22.000 euro is op die manier naar het VN-kinderfonds gegaan. Unicef heeft het kankerfonds al benaderd om het geld te doneren.

Het woord dat moet worden doorgestuurd is "BEAT", maar de autocorrectie van een smartphone heeft daar in verschillende gevallen "BEAR" van gemaakt, waardoor de persoon in kwestie informatie van het WWF kreeg over de adoptie van een ijsbeer.

"We hadden meteen door dat er iets misging toen er zo veel interesse was in een campagne waar we momenteel geen aandacht voor vragen. Mensen krijgen nu automatisch een berichtje terug waarin de fout wordt uitgelegd", zegt het WWF.

Meer nieuws