Telenet komt klagende klanten tegemoet

Telenet komt klanten met een oude tv-decoder deels tegemoet. De kabelaanbieder garandeert nu dat klanten vijf jaar na aankoop van een decoder gebruik kunnen maken van de basisdiensten van digitale televisie.

Hiermee reageert Telenet op de stroom aan klachten die vorige maand ontstond na de mededeling dat eigenaars van oude SD-decoders vanaf september geen tv meer zouden kunnen kijken.

Ruim 27.000 misnoegde klanten ondertekenden een open brief van consumentenorganisatie Test-Aankoop tegen de beslissing, waardoor zij zich verplicht zagen een nieuw HD-toestel te kopen.

Servicebeleid

Na gesprekken tussen Test-Aankoop en Telenet, komt de kabelaar nu met een nieuw servicebeleid. Het bedrijf stelt nu voor om alle decoders die sinds 2 april 2009 gekocht werden tot 5 jaar na aankoop te ondersteunen.

"Bij alle decoders die nu aangekocht worden, garanderen wij dat de kopers vijf jaar over de basisdiensten kunnen beschikken", klinkt het bij Telenet.

"Onvoldoende"

Het nieuwe beleid geldt ook voor Telenet-klanten die na 2 april 2009 een decoder kochten. Dus ook de afgelopen maand.

Klanten die de afgelopen 5 jaar een SD-decoder kochten, krijgen binnenkort een nieuw toestel ter beschikking voor de resterende 5 jaar na de aankoop van hun oude toestel. Daarna kunnen ze kiezen om de decoder verder te huren of hem terug te brengen.

Wie voor 2 april 2009 een SD-decoder kocht, krijgt geen vervangtoestel van Telenet. En daarom is Test-Aankoop niet helemaal tevreden met de tegemoetkoming. De consumentenorganisatie verwelkomt het initiatief, maar vindt het onvoldoende omdat er niet voor alle klanten een oplossing is.

Meest gelezen