De Persgroep geïnteresseerd in overname NRC

Het Belgische mediabedrijf De Persgroep is geïnteresseerd in een overname van NRC Media. Dat heeft CEO Christian Van Thillo bekendgemaakt.

"Het is een activiteit die binnen onze kern past die te koop staat, dus daar kijken we naar'', zei Van Thillo vanochtend bij de voorstelling van de jaarcijfers van De Persgroep.

"We zullen de dossiers goed bestuderen en goed bekijken of en onder welke voorwaarden we mogelijk een bod zullen doen.'' De Persgroep heeft zich formeel gemeld bij Egeria, mede-eigenaar van NRC.

Eerder verkocht

De eigenaar van NRC liet eind maart weten dat het de verkoop zou onderzoeken. In 2010 nam Egeria NRC Media nog over van De Persgroep, voor 70 miljoen euro.

De Persgroep had in 2009 uitgever PCM gekocht. Daardoor kwamen onder andere de Volkskrant in zijn portefeuille, een directe concurrent van NRC Handelsblad. Daarom werd toen door De Persgroep besloten om NRC Media van de hand te doen.

Sanoma-tijdschriften

Naast een overname van NRC Media bestudeert De Persgroep ook een overname van de Belgische tijdschriften van Sanoma. Dat melden Persgroepkranten De Morgen en Het Parool.

Maar dat onderzoek zou nog in een prille fase zitten. Bovendien is investeren in de kwakkelende tijdschriftenmarkt op dit moment niet vanzelfsprekend. "We moeten nu vooral bekijken of het op lange termijn strategisch slim is. Daarom moeten we nu alles op een rijtje zetten", besluit Van Thillo.