Stickeractie Rode Kruis brengt 2,625 miljoen euro op

De jaarlijkse stickeractie van het Rode Kruis-Vlaanderen heeft de voorbije twee weken 2,625 miljoen euro opgebracht, dankzij de verkoop van 525.000 Jommeke-stickers. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt op een dankfeest in pretpark Bobbejaanland in Lichtaart. Daar worden dit weekend zowat 24.000 vrijwilligers en bloeddonoren in rode kledij verwacht.

De opbrengst van de traditionele stickeractie lag net iets lager dan de 2,7 miljoen euro van vorig jaar, maar het Rode Kruis-Vlaanderen is toch erg tevreden met het resultaat aangezien het weer de voorbije weken niet meteen in het voordeel van de straatverkoop speelde.

Het geld is bestemd voor de financiering van de dagelijkse werking van de plaatselijke afdelingen van de organisatie. Die kunnen er materiaal mee aankopen, vrijwilligers mee opleiden en eerstehulpcursussen voor de bevolking mee organiseren.

Nu de stickeractie afgelopen is, houdt het Rode Kruis-Vlaanderen zaterdag en zondag een groot feest in Bobbejaanland. Het jaarlijkse "Bloedfeest" voor trouwe donoren wordt ditmaal samen georganiseerd met het dankfeest voor de vrijwilligers van de actie. Alle attracties in het pretpark staan open voor de genodigden, die er ook kunnen praten met medewerkers van het Rode Kruis en bijkomende informatie kunnen krijgen over de werking van de organisatie.

Om het feest extra in de verf te zetten, werd iedereen opgeroepen om in rode kledij naar het pretpark af te zakken, zodat op elk van de twee dagen een luchtfoto kon worden genomen van een 'levend' rood kruis.