Onlinemerk Albert Heijn komt naar België

Het onlinemerk van de Nederlandse winkelketen Albert Heijn, ah.nl, zal in 2015 worden geïntroduceerd in België. Dat heeft het Nederlandse moederbedrijf Ahold bekendgemaakt. Albert Heijn is al in Vlaanderen actief met 26 vestigingen.

De onlineverkopen van Ahold komen naar verwachting eind dit jaar uit op 1,4 miljard euro. Het bedrijf streeft ernaar eind 2017 op 2,5 miljard euro aan onlineverkopen te zitten, zo maakt het concern bekend tijdens presentaties over de onlinestrategie.

Het moederbedrijf van Albert Heijn zegt veel geïnvesteerd te hebben in technologie, marketing en onlinemogelijkheden. Na de overname van bol.com in 2012, telt het bedrijf nu meer dan duizend IT-experts in de Verenigde Staten en Nederland. Ahold zal deze groei verder stimuleren door een investering van 60 miljoen euro in de periode 2015 tot 2017.

"Onze onlinemerken bol.com, Peapod.com en ah.nl hebben een voortrekkersrol gespeeld in de afgelopen 25 jaar. Vandaag kondigen we de volgende fase van onze ambitie aan, gericht op een groei van de onlineomzet naar 2,5 miljard euro tegen het einde van 2017", zei topman Dick Boer.

Het concern liet weten dat ah.nl aan het einde van dit jaar zal uitbreiden naar het noorden en zuiden van Nederland. Voorts zal ah.nl in 2015 worden geïntroduceerd in België. Bol.com is al aanwezig in ons land. Een woordvoerster van Albert Heijn in België bevestigde intussen dat de keten in 2015 start met online in ons land. Meer details zijn nog niet bekendgemaakt.

Peapod.com zal zijn aanwezigheid in de VS verder uitbouwen naar het midden van het land. Volgend jaar wordt een opslagvestiging geopend in de staat Indianapolis, aldus Ahold.