Ook Brugge niet blij met afschaffing buitenlandse promocampages

Na de kustgemeentes heeft ook de stad Brugge zijn verontwaardiging over het afschaffen van de buitenlandse promotiecampagnes. Burgemeester Renaat Landuyt (SP.A) heeft zijn bedenkingen bij de keuze voor communicatie via onder meer sociale media.

Brugge ontvangt jaarlijks het meest aantal buitenlandse toeristen van heel Vlaanderen. Landuyt pleit voor het behoud van advertenties in buitenlandse kranten, om het positieve imago van onze Belgische kunststeden onder de aandacht te blijven brengen.

"Uiteraard zijn we voor de meest moderne en efficiënte promotie, maar dat moet op tal van manieren gebeuren", zegt Landuyt. "Maar dan moet je de mogelijkheid daartoe hebben. Hoe dan ook zal het op een andere manier ook geld kosten."

Werken met PR-bureau?

Een populaire toeristische trekpleister in Brugge is het Chocolademuseum, dat al 10 jaar bestaat. Het museum maakt momenteel al gebruik via Facebook om reclame te maken in het buitenland. Ze gebruiken ook vaker advertenties via internet en rechtstreekse mailings met touroperators.

"Voor ons museum in Parijs werken we met een extern PR-bureau. Dat werkt goed. Als je daar nog intensiever mee kan werken, zal dat wellicht een positief effect hebben", aldus Céderic Van Belle van het chocolademuseum.