Oostende werkt eigen promocampagne uit

Kuststad Oostende werkt aan een eigen promotiecampagne om toeristen te lokken. Het zogenoemde Spilliaertplan komt er onder impuls van schepen voor Toerisme Johan Vande Lanotte (SP.A). Hij wil het imago van Oostende een boost geven.

Een van de onderdelen van het Spilliaertplan gaat over mobiliteit. Vande Lanotte wil auto's bannen van de Zeedijk en uit de winkelstraten. Hij wil de stad Oostende ook algemeen op de kaart zetten.

"Waar we vroeger telkens een evenement gingen promoten, moeten we nu een merk promoten", verduidelijkt hij. "Er moet een beleving zijn. Bijvoorbeeld de stijl van terrassen, meubilair en strandbars: daar hinken we wat achterop. We moeten erop letten dat het allemaal netjes blijft."

Gisteren raakte nog bekend dat Toerisme Vlaanderen niet langer zal investeren in buitenlandse promotiecampagnes over de Belgische kust. Minister van Toerisme Ben Weyts wil liever investeren in moderne communicatiemiddelen, zoals sociale media en bloggers.